JC-Electronics kiest voor ilionx als strategisch IT-partner

JC-Electronics

Groningen, 28 februari 2023 – Leverancier van industriële elektronica JC-Electronics kiest IT-dienstverlener ilionx voor de ontwikkeling en uitvoer van zijn IT-strategie. JC-Electronics is snel uitgegroeid tot een toonaangevende, internationale speler op het gebied van refurbished en nieuwe industriële elektronica en draagt hiermee bij aan de circulaire economie. Om deze groei vast te houden, is er behoefte aan een toekomstbestendige, robuuste en veilige IT-omgeving. Met de implementatie van Microsoft Azure en de doorontwikkeling van Microsoft 365 versterkt ilionx de strategische waarde van IT voor JC-Electronics.

Over op een schaalbaar, stabiel en veilig platform

In de samenwerking staan de verbetering en de vernieuwing van de IT-omgeving van JC-Electronics centraal. Met een sterk nieuw IT-fundament wordt de basis gelegd voor de verdere groei van de organisatie. Hierdoor wordt IT een aanjager van de business. Met Microsoft Azure heeft de organisatie een schaalbaar, stabiel en veilig platform in handen dat de basis vormt voor innovatie. De overgang naar een nieuwe moderne werkplek is hier één van. Ook helpt ilionx bij de reis naar de cloud en het serverbeheer van JC-Electronics. Een derde punt is de verbetering van de digitale samenwerkingsomgeving binnen de organisatie.

Bram Miedema, manager Finance, IT en HR bij JC-Electronics: “We hebben behoefte aan een sterke, strategische IT-partner die met ons mee kan denken over de te varen koers én ook voor de uitvoer kan zorgen. Hiernaast zochten we naar een IT-organisatie met meer security-expertise. ilionx past precies binnen dit plaatje. Bovendien snappen de experts van ilionx onze business. Dit is geen gegeven; we opereren met onze specifieke kennis en expertise in de wereldwijde industriële sector. Doordat ze snel op ons niveau meedenken en praten, werd de meerwaarde van ilionx voor ons bevestigd.”

Hendrik Woudstra, accountmanager bij ilionx: “JC-Electronics is binnen korte tijd uitgegroeid tot een succesvol internationaal opererend bedrijf. Daar hoort een professionele IT-omgeving bij. Ik ben er trots op dat wij de overgang naar een toekomstbestendige IT-architectuur van kop tot staart begeleiden. Dankzij een stevig, betrouwbaar IT-fundament kan de organisatie blijven innoveren, groeien en haar klanten zo goed mogelijk helpen.”

JC-Electronics