Envida gaat strategisch partnership aan met ilionx en bouwt IT-omgeving voor de toekomst

Envida

Maastricht, 10 augustus 2023Envida, één van de grotere zorgorganisaties in Zuid-Limburg, gaat een strategisch partnership aan met IT-dienstverlener ilionx om ervoor te zorgen dat de IT-omgeving aan de technologische eisen van vandaag en morgen voldoet. De zorgorganisatie biedt zowel intramurale verpleeghuiszorg als extramurale wijkzorg aan duizenden bewoners en cliënten in Maastricht en het Heuvelland. De samenwerking met ilionx zorgt voor een toekomstbestendige en veilige cloud werkplek, zodat medewerkers optimale zorg voor cliënten kunnen bieden en met plezier kunnen werken.

Volledig ontzorgd op het gebied van IT

Om goede zorg te verlenen, moeten medewerkers van Envida goed kunnen werken met moderne IT-middelen. Dit moet tevens op een veilige manier gebeuren, wegens de privacy van patiëntgegevens. ilionx lost de vraag van Envida op aan de hand van haar NextGen IT-propositie op vier vlakken: hosting, netwerk, cloud werkplek en security. Met de overstap naar Microsoft Azure heeft Envida een flexibel en innovatief platform voorhanden. Deze hele omgeving wordt gemonitord en beschermd door ilionx’ NextGen SOC/SIEM security services in combinatie met Managed Response. Zo biedt de NextGen IT propositie een totaaloplossing voor Envida, waardoor ilionx de zorgorganisatie volledig ontzorgt op het gebied van IT.

Marijn Rasenberg, Directeur Bedrijfsvoering bij Envida, vertelt over de samenwerking: “Na een lang en intensief selectietraject is de keuze voor onze nieuwe IT-partner op ilionx gevallen. De beste zorg voor onze cliënten door middel van veilige IT staat op één. Het feit dat ilionx kennis heeft op het gebied van zorg, en dus onze taal spreekt, is dan ook een groot pluspunt. Als kers op de taart sluiten onze ambities en kernwaarden naadloos op elkaar aan: ilionx gaat voor verbinding, Envida voor werken met plezier; ilionx focust zich op vernieuwing, wij werken aan de zorg van morgen. Ik kijk uit naar het bestendigen van onze samenwerking in de toekomst!”

Xavier Semmeling, Account Manager bij ilionx Maastricht: “Ik ben erg trots op onze samenwerking met Envida. Ik heb de professionaliteit en transparantie gedurende het selectieproces als zeer prettig ervaren. Envida was op zoek naar een strategische partner met de juiste kennis en ervaring in huis, en dat is wat zij gevonden hebben in ilionx: een partner voor de lange termijn. Onze aanpak zorgt ervoor dat Envida, daar waar mogelijk, in een volledig geoptimaliseerde omgeving werkt. De ‘SaaS tenzij’-strategie van Envida, dus zoveel mogelijk vanuit de cloud gebruiken, past daarnaast goed bij de technologische ontwikkelingen waar ilionx op inzet.”

Envida