Coen Egberink nieuwe directeur ilionx healthcare

Coen Egberink

Utrecht, 31 mei 2021 – IT-dienstverlener ilionx verwelkomt Coen Egberink (51) als directeur healthcare. Egberink is per 3 mei verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van de healthcare proposities van ilionx en neemt de leiding over de vestiging in Hoorn, die een sterke focus op de zorg heeft. Egberink was voorheen actief als Managing Director bij Visma Connect.

Samen voor slimme zorg

Egberink heeft ruim twintig jaar ervaring in de IT-sector. Hij bekleedde meerdere commerciële rollen, zoals Market Manager Healthcare and Public Safety bij IBM, Sales Director bij Mint Solutions en Algemeen Directeur bij EBPI BV. Met de komst van Egberink zet ilionx in op verdere expansie in de zorgsector. ilionx bundelt haar best practices en expertise om zorgorganisaties volledig te ondersteunen, van architectuur tot adoptie. In deze strategie zijn centrale rollen weggelegd voor de thema’s interoperabiliteit, datagedreven werken, de patient journey en de gang naar de cloud.

Coen Egberink over zijn aanstelling: “Ik ben erg enthousiast over mijn nieuwe rol en de focus van ilionx op de gezondheidszorg. De zorgsector is een boeiende en specifieke markt qua processen en applicaties. ilionx heeft met haar kennis over elektronische patiëntendossiers (EPD), een eigen hybride cloudinfrastructuur en een datawarehouseformat een goede mix in huis van technische én branchespecifieke kennis. Bovendien herken ik mezelf in de ondernemersgeest van ilionx. Ik zie veel kansen en kijk ernaar uit om meer zorgorganisaties te begeleiden op de weg naar datagedreven werken.”

Jan Veltman, CEO van ilionx: “Ik ben erg blij met de komst van Coen. Hij heeft zijn sporen verdiend in de zorgsector en is een waardevolle toevoeging aan ons directieteam. Ik heb er alle vertrouwen in dat zijn komst bijdraagt aan de ambitie van ilionx om de dienstverlening voor de zorg naar een hoger niveau te tillen.”

Coen

“Ik ben erg enthousiast over mijn nieuwe rol en de focus van ilionx op de gezondheidszorg.”