ilionx sluit partnership met Snowflake

Partnership Snowflake

Amsterdam, 23 juni 2020IT-dienstverlener ilionx en cloud-dataplatform-leverancier Snowflake gaan een samenwerking aan voor de grootzakelijke Nederlandse markt. De twee partijen bundelen hun krachten, zodat data-intensieve organisaties gemakkelijk en efficiënt waardevolle inzichten kunnen opdoen uit verzamelde data in meerdere cloud-omgevingen. Met het moderne dataplatform van Snowflake kan ilionx klanten voorzien van de nieuwste en meest innovatieve technologie op het gebied van onder andere datawarehousing, data science en data exchange. Zo kunnen organisaties optimaal datagedreven werken.

Datagedreven werken in multicloud-omgeving

De grootste uitdaging voor organisaties is om waardevolle inzichten op te doen uit data die in meerdere cloud-omgevingen staat, zoals Microsoft Azure, AWS en Google. Snowflake levert de technologie die organisaties hiervoor nodig hebben: een data-architectuur in de cloud. Het moderne dataplatform is een pay-for-use per-second totaaloplossing die de datahuishouding volledig automatiseert en organisaties ontzorgt. ilionx begeleidt organisaties in hun digitale transformatie naar de public cloud en biedt verschillende oplossingen op het gebied van business intelligence en data science. Zo kunnen organisaties met minimaal management en binnen een veilige omgeving ongelimiteerd met hun data werken. Ze hebben hierdoor alles in huis om hun business naar een hoger niveau te tillen.

Sjoerd Hobo, directeur ilionx Amsterdam: “We zijn erg blij met de samenwerking, want Snowflake brengt technisch samen waar wij voor staan. Bij ilionx zijn we altijd op zoek naar innovatieve technologieën ter ondersteuning van ons dienstenaanbod. Snowflake is een innovatieve partij die dankzij de nieuwste technologieën databronnen, zoals databases en datalakes, in een multicloud-omgeving nog sneller en efficiënter kan maken. Dit biedt waardevolle ondersteuning voor onze oplossingen, waardoor wij klanten nog beter kunnen faciliteren bij het nemen van datagedreven beslissingen. Een perfecte match dus!”

“We timmeren hard aan de weg om de Nederlandse markt te veroveren”, vertelt Claudia Crawfurd, partner manager bij Snowflake. “ilionx is voor ons een aantrekkelijke partner, vanwege het grote aantal data-intensieve klanten met een uitgebreide cloud-strategie. Deze organisaties kunnen dankzij het partnership kennismaken met ons moderne dataplatform. In deze tijd is inzicht in data ontzettend belangrijk en wij helpen organisaties graag om meer waarde uit hun data te halen. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking met ilionx.”

Over Snowflake

Het cloud- dataplatform van Snowflake doorbreekt de barrières die het organisaties van alle formaten onmogelijk maakten om de werkelijke waarde uit hun data te halen. Duizenden klanten implementeren Snowflake om hun bedrijven verder te ontwikkelen dan ooit mogelijk was, door alle inzichten uit al hun data van al hun zakelijke gebruikers te verkrijgen. Snowflake voorziet organisaties van een geïntegreerd cloudplatform; onmiddellijke, veilige en gecontroleerde toegang tot hun hele datanetwerk; en een kernarchitectuur die een veelvoud aan verschillende soorten data-workloads mogelijk maakt, inclusief een enkel platform voor het ontwikkelen van moderne datatoepassingen. Meer informatie is te vinden op www.snowflake.com.