ilionx behaalt topscores in eerste deelname Giarte IT Xperience Monitor 2021

90% Van de klanten beveelt ilionx aan vanwege betrouwbaarheid, aanpassingsvermogen en bereidheid

Utrecht, 1 juli 2021 – De eerste deelname van IT-dienstverlener ilionx aan de Giarte IT Xperience Monitor 2021 heeft direct voor hoge scores gezorgd. Met 90 procent van de klanten die ilionx aanbeveelt, stijgt ilionx hoog boven het gemiddelde percentage van 73 procent uit. Daarnaast behaalt de Nederlandse IT-partij bovengemiddelde scores op de gebieden competenties en klantgerichtheid.

Sterke scores voor software services, data intelligence en managed services

Om de servicetevredenheid vast te stellen, maakt Giarte voor ilionx onderscheid tussen drie soorten dienstverlening: software services, data intelligence en managed services. De software services van ilionx worden door klanten met een 8.5 gewaardeerd, waardoor ilionx een tweede plaats in dit domein behaalt. In de categorie data intelligence is ilionx de enige IT-dienstverlener die genoeg beoordelingen binnenkreeg om een 8.0 te behalen. De managed services worden met een 8.3 beoordeeld.

Wat betreft de klantgerichtheid van ilionx worden de eigenschappen bereidheid, aanpassingsvermogen en communicatie door klanten geprezen (respectievelijke scores van 85, 84 en 84). De IT-dienstverlener wordt hiernaast gewaardeerd voor de competenties betrouwbaarheid (86 punten) en bekwaamheid (87 punten). Zowel de klantgerichtheidscore als de competentiescore rijst boven het marktgemiddelde uit.

Jan Veltman, CEO ilionx: “Dit is de eerste keer dat ilionx deelneemt aan het Giarte onderzoek. We zijn overdonderd door de hoge scores. We waarderen de erkenning en positieve feedback van onze klanten enorm. Daarnaast ben ik trots op alle collega’s van ilionx die zich onverminderd blijven inzetten voor onze klanten, zowel vanuit huis als op kantoor. Samen bereik je immers het meest, en dat laat zich duidelijk doorvertalen in de positieve scores die we hebben ontvangen.”

Over Giarte
Giarte doet al meer dan 15 jaar onderzoek naar de human experience in IT en is de grondlegger van de Xperience Level Agreement (XLA®). XLA is een methode om de beleving van klanten, medewerkers en de business vanuit een menselijk perspectief te benaderen.

Xperience Management en XLA® helpt organisaties om optimaal af te stemmen op wat echt belangrijk is voor klanten, medewerkers en de business. De IT Xperience Monitor (ITX) is een jaarlijkse meting van klanttevredenheid over de dienstverlening van toonaangevende en snel opkomende IT-bedrijven in de Nederlandse markt. Dit jaar is een recordaantal klantorganisaties en IT-providers gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit jaar participeerden 924 personen van 770 verschillende klantorganisaties in het onderzoek. In totaal zijn 34 IT-providers opgenomen in de monitor.