Art de Blaauw benoemd tot Chief Product Officer bij ilionx

Art de Blaauw | Chief Product Officer (CPO)

IT-dienstverlener ilionx stelt Art de Blaauw (48) aan als Chief Product Officer (CPO).

Met zijn aanstelling completeert ilionx haar nu vierkoppige directieteam, dat naast De Blaauw bestaat uit Jan Veltman (CEO), Pascal Peer (CFO) en Hans Bijlsma (COO). De Blaauw volgt ilionx-oprichter Dolf-Jan Mulder op, die tot dusver de rol van Chief Technology Officer vervulde. Mulder blijft betrokken als adviseur bij ilionx.

De Blaauw heeft een achtergrond als econometrist en startte zijn loopbaan bij Schiphol. Hier heeft hij in meerdere functies ervaring opgedaan in de IT aan klantzijde. Daarna bekleedde hij diverse functies bij drie grote Amerikaanse IT-dienstverleners, te weten Microsoft, VMware en recentelijk bij Equinix als Director Technology & Innovation. Met zijn aanstelling bij ilionx zet De Blaauw na zestien jaar weer voet binnen een Nederlandse organisatie. In zijn rol als CPO is hij verantwoordelijk voor innovatie, het productportfolio van ilionx, de ilionx Academy en de interne IT.

Klaar voor de volgende fase

Art de Blaauw

Art de Blaauw kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging: “Ik ben onder de indruk van de deskundigheid die ik aantref bij ilionx en de manier waarop complexe
vraagstukken van klanten worden vertaald naar oplossingen waar gebruikers graag mee willen werken. Ik waardeer de pragmatische aanpak van ilionx en kijk ernaar uit om met mijn team én met de andere leden van de directie, ilionx naar een volgend niveau te brengen.”

Jan Veltman, CEO bij ilionx: “Wij zijn verheugd met de aanstelling van Art als Chief Product Officer binnen ons directieteam. Hij neemt veel kennis en expertise mee als het gaat om bedrijfsvoering, innovatie en productontwikkeling. Daarnaast beschikt hij over een groot netwerk. Met zijn aanstelling completeren we ons directieteam. We kijken ernaar uit om samen met Art mooie stappen te zetten.”